مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 24 بهمن 1401 ساعت 08:092023-02-13فرهنگي

جشنواره فیلم فجر| «هوک» نشانه ای از تداوم اقلیم پذیری در سینما


چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر با تمام فراز و نشیب هایش تمام شد و آثارش را برای سینمای ایران به یادگار گذاشت، آثاری که در این دوره کورسوی امیدی را به سمت اقلیم پذیری سینما روشن کرد.

- خبرگزاری فارس-گروه سینما: به طور اساسی باید گفت که سینمای ورزشی از هیجان، ریتم تند و روایت جذابی برخوردار است، اگر روایت درست و مناسب در قالب سوژه ای قوی که در اختیار فرم و محتوا باشد می تواند حرفی برای مخاطب داشته باشد.

هوک فیلمی که درباره یک شخصیت بوکس کار است که به تشویق برادرش به این ورزش نسبتاً سخت روی آورده ولی گویا تردیدی برای ادامه این ورزش در او ایجاد می شود.

  همواره باید گفت که یکی از ویژگی های مثبت چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر توجه به اقلیم محوری است، مسئله ای بسیار مهم که متأسفانه طی این چند دوره جشنواره آن طوری که بایدوشاید بدان پرداخته نشده و مغفول مانده است و باید گفت که آن چنان عجیب نیست که وقتی نام خانوادگی نویسنده و کارگردان فیلم، ریگی است، تعصبی به زادگاه خود داشته باشد و قصه در جغرافیا و فرهنگ سیستان و بلوچستان بگذرد.

اتفاقاً این اتفاق خیلی هم ارزشمند است، نه تنها به دلیل توجه به یک منطقه محروم و البته مغفول در سینمای ایران، بلکه بیشتر به خاطر تنوع و امکان متفاوتی که به عرصه سینمایی کشور می بخشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جشنواره فیلم فجر| «هوک» نشانه ای از تداوم اقلیم پذیری در سینما

جشنواره فیلم فجر| «هوک» نشانه ای از تداوم اقلیم پذیری در سینما